Handelsbetingelser

Generelle oplysninger

Juridiske navn: Bjørnen & Musen ApS
CVR-nr.: 45336484
Adresse: Basunvej 10, 8940 Randers SV
Mailadresse: webshop@bjornenogmusen.dk
Telefonnummer: 25 73 89 00

 

Betaling

  • Kreditkort (f.eks. Visa, MasterCard)
  • MobilePay
  • Kontant betaling i butikken

Reservation af beløb

Betaler du med et internationalt betalingskort, reserveres beløbet med det samme. Pengene reserveres på dit kort eller konto indtil:

1) Vi trækker beløbet, når vi sender varen, eller
2) pengene frigives ifølge aftale med din kortudsteder.

Vi benytter:
DANKORT (VISA/DANKORT)
VISA
MASTERCARD 
EN RÆKKE UDENLANDSKE KORT

Du kan læse mere om reglerne for dit specifikke kort hos din kortudsteder.

Vi tager ikke kortgebyrer.

(Bemærk, at der dog stadig kan opkræves gebyrer for brug af korttyper udstedt uden for EU.
Hvis der er tale om Diners Club og American Express, kræves det, at I har en direkte indløsningsaftale med hhv. Diners Club og/eller American Express.
Det er også tilladt at opkræve kortgebyrer på firmakort.
Opkræver I gebyrer i denne sammenhæng, skal satserne angives her.)

Beløbet hæves først på dit kort, når varen afsendes.

Fragt

1. Fragtpriser
39,00 kr. til nærmeste pakkeboks/udleveringssted.
49,00 kr. til erhverv
59,00 kr. til privat hjemmeadresse

Gratis fragt ved køb over 500,00 kr.

2. Leveringstid
Levering 1-3 hverdage eller Vi sender samme dag ved bestilling før kl. 14.00.

3. Fragtfirmaer
Postnord
GLS (kan først vælges, når det fremgår af muligheder ved leverandør af fragt.)
Bring (kan først vælges, når det fremgår af muligheder ved leverandør af fragt.)
DAO (kan først vælges, når det fremgår af muligheder ved leverandør af fragt.)

4. Leveringsmetoder
Vi leverer til nærmeste pakkeboks/udleveringssted tilgængeligt, med mindre andet er ønsket og aftalt.

5. Bortkomst/forsinkelser
Skulle pakken være forsinket eller bortkommet, og vi modtager besked om dette, kontakter vi jer med det samme, og sørger for at udbedre situationen, så hurtigt det er muligt.

6. International fragt
I udgangspunktet leverer vi ikke i udlandet, men det er muligt ved forudgående kontakt pr. mail. (webshop@bjornenogmusen.dk)

 

Fortrydelsesret og Bytte- og returneringsregler.

Som vores kunde har du ubegrænset fortrydelsesret, når du handler hos os.

Fortrydelsesfristen udløber dermed ikke. Dog skal varen være i uoppakket og ubeskadiget tilstand, ved tilbagelevering, hvis købet er fortrudt. 

Fristen ved skade eller fejl og mangler er 7 dage fra modtagelsen, til at give os besked om, at du vil fortryde dit køb på den baggrund. Du kan sende en mail til webshop@bjornenogmusen.dk eller benytte standardfortrydelsesformularen, som du finder nederst i handelsbetingelserne. 

Du kan ikke fortryde købet ved at nægte at modtage varen uden samtidig at give os besked.

 

Fortrydelse af en del af købet

Hvis du har købt flere varer hos os, har du mulighed for at sende én eller flere varer retur, selvom de er købt i én ordre.

Bemærk, at du ikke får fragtomkostningerne retur, hvis du fortryder en del af dit køb.

Det er altid muligt at indlevere én eller flere varer direkte i butikken i stedet.

 

Returnering

Når du har givet os besked om, at du vil fortryde dit køb, har du 14 dage til at sende varen tilbage til os.
Du skal selv betale for at pakken returneres, og det er dig, der hæfter, hvis der opstår en skade under transporten.

Ingen fortrydelsesret

Gavekort kan ikke returneres og ombyttes til kontanter/beløb på konto.

Varens stand, når du sender den retur

Hvis varen har mistet værdi, og det skyldes at du har brugt den på en anden måde, end hvad der var nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer, bortfalder fortrydelsesretten. 
Er varen ødelagt eller har varen skader, slidmærker eller lignende tegn på brug, slid eller skader, som er forårsaget af kunden, bortfalder fortrydelsesretten.

Beløbet du kan få tilbage afhænger af varens handelsmæssige værdi, og du modtager samme beløb, som varen er handlet til.

Vi anbefaler, at du sender varen retur i den originale emballage.
Hvis den originale emballage mangler, kan det muligvis medføre en værdiforringelse af varen eller at fortrydelsesretten bortfalder, afhængig af den enkelte producents krav til returnering. Kontakt os ved tvivl om dette på webshop@bjornenogmusen.dk

Tilbagebetaling af købsbeløbet

Hvis du fortryder dit køb, får du dine penge tilbage. Hvis varen er værdiforringet, fratrækker vi det beløb, du hæfter for. Dette fastslås ved modtagelse af varen. 

Vi refunderer alle betalinger modtaget fra dig, herunder leveringsomkostninger (det gælder dog ikke ekstra leveringsomkostninger i de tilfælde, hvor du har valgt en anden leveringsform, end den billigste form for standardlevering, som vi tilbyder), senest 14 dage fra den dag, hvor vi har modtaget din besked om, at du vil fortryde aftalen.
Vi tilbagefører pengene med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved købet, medmindre vi har aftalt andet.

Vi kan tilbageholde betalingen indtil vi har modtaget varen, med mindre du sender os dokumentation for at have returneret den.

Varen sendes til:

Bjørnen og Musen ApS
Merkurvej 55
8960 Randers SØ

Vi modtager kun pakker, som sendes direkte til adressen.

Du kan også fortryde købet ved at give os besked og aflevere den personligt på ovenstående adresse i butikken. 
Giv medarbejderen besked ved ankomst om fortrydelsen af dit køb i webshoppen, og få en bekræftelse på modtagelsen af både fortydelsen og varen. 

Fortrydelsesret i erhvervskøb

Ved fortrydelse af køb til erhverv gælder de samme regler

 

Reklamationsret

Når du handler hos os som forbruger, gælder købelovens regler for varekøb.
Det betyder, at du har reklamationsret i 24 måneder.
Hvis din reklamation er berettiget, betyder det, at du enten kan få varen repareret, ombyttet, pengene tilbage eller et afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation.

Du skal reklamere inden for ”rimelig tid” efter, at du har opdaget fejlen. Hvis du reklamerer inden for to måneder efter, at fejlen er opdaget, vil reklamationen altid være rettidig.

Er reklamationen berettiget, refunderer vi dine (rimelige) fragtomkostninger. Varen skal altid sendes tilbage i forsvarlig emballage. Husk også at få en kvittering for afsendelse, så vi kan tilbagebetale dine fragtomkostninger.

Varen sendes til:

Bjørnen og Musen
Merkurvej 55 
8960 Randers SØ

Vi modtager kun pakker, som sendes direkte til adressen.
Når du returnerer varen, bedes du vedlægge en detaljeret beskrivelse af problemet. Denne kan også være tilsendt pr. mail, men så beder vi dig vedlægge en seddel, hvor det fremgår at den detaljerede beskrivelse er fremsendt separat pr. mail. 

Hvis du handler som erhvervsdrivende, forbeholder vi os retten til at afhjælpe f.eks. i form af reparationer frem for at ombytte.

Varen kan også altid afleveres fysisk i butikken under de samme forudsætninger.
 

Klageadgang

Hvis du som forbruger vil klage over dit køb, kan du kontakte os på mail: webshop@bjornenogmusen.dk, Telefonnr: 2573900 eller i butikken. 

Hvis det ikke lykkes os at finde en løsning, kan du sende en klage til Nævnenes Hus, Toldboden 2, 8800 Viborg via Klageportalen for Nævnenes Hus.

For at kunne klage, skal varen eller ydelsen, som du vil klage over, have kostet mindst 1.110 kr. og højst 100.000 kr. For klager over tøj og sko skal prisen dog have været mindst 720 kr. Det koster et gebyr at få klagen behandlet.

Persondatapolitik

Vi har brug for følgende oplysninger, når du handler hos os:
Navn, adresse, tlf.nr. og mailadresse.

Vi registrerer og videregiver de personoplysninger, som er nødvendige for at kunne levere varen til dig.

Personoplysningerne registreres hos Bjørnen og Musen ApS og opbevares i op til fem år, hvorefter oplysningerne slettes. Vi samarbejder herudover med en række andre virksomheder, som opbevarer og behandler data. Virksomhederne behandler udelukkende oplysninger på vores vegne og må ikke bruge dem til egne formål.

Vi samarbejder kun med databehandlere i EU eller i lande, der kan give dine oplysninger en tilstrækkelig beskyttelse.

Den dataansvarlige på www.bjørnenogmusen.dk er Bjørnen og Musen ApS.

Du har ret til at få oplyst, hvilke oplysninger vi behandler om dig.
Hvis du mener, at oplysningerne er unøjagtige, har du ret til at få dem rettet. I nogle tilfælde har vi pligt til at slette dine persondata, hvis du beder om det. Det kan f.eks. være hvis dine data ikke længere er nødvendige i forhold til det formål, som vi skulle bruge dem til. Du kan også kontakte os, hvis du mener, at dine persondata bliver behandlet i strid med lovgivningen. Du kan skrive til os på: webshop@bjornenogmusen.dk

 

 

Handelsbetingelserne er senest opdateret d. 23.06.2025

 

 

Standardfortrydelsesformular

(Denne formular udfyldes og returneres kun, hvis fortrydelsesretten gøres gældende)

Hent fortrydelsesformular